vostok_logo
Путин РТ
Путин РТ
05. авг. 2021, 10:11 / Анализе

Небеска Српска: На Илиндан 1993. оборен хеликоптер са ознаком Црвеног крста

Тог илинданског јутра 1993. године хеликоптер ХТ-40, након што је одобрен лет за превоз рањеника од Бање Луке према Београду, на ВМА, извршено је укрцавање рањеника у хеликопер, контрола од стране официра за везу међународних снага за контролу и надзор провођења Резолуције УН о забрани летења у ваздушном простору БиХ.

Небеска Српска: На Илиндан 1993. оборен хеликоптер са ознаком Црвеног крста
фото: © Драго Вејновић
Небеска Српска: На Илиндан 1993. оборен хеликоптер са ознаком Црвеног крста
фото: © Драго Вејновић

Хеликоптер је полетео и нормално одлетео у Београд са слетањем на хелидром ВМА. По зваршеном искрцавању рањеника, извршено је укрцавање путника, контрола путника и терета од стране официра за везу међународних снага за контролу и надзор провођења Резолуције УН о забрани летења у ваздушном простору БиХ, хеликоптер је полетео и нормало и уобичајено летео у бришућем лету до Брчког.



Изнад железничке станице, у Брчком, хеликоптер је погођен од стране муслиманских снага, запаило се и пао. Сви у хеликоптеру су погинули.

Хеликоптер је био видно означен са ознаком "ЦРВЕНОГ КРСТА" и нормало ронделом која означава припадност Републици Српској.



Овом катастрофом Бања Лука и Приједор, те ВиПВО ВРС завијени су у црно, туга и бол су неизмерни, губици ненадокнадиви. Коме је најтеже не може се мерити, али у Приједору, мајка Бранислава Радуловића, у само неколико секунди, изгубила је сина јединца, снаху и двоје унучаића.



92. мабр је обезглављена, остала је без команданта мабр и без 2 команданта ескадрила.

У поратном периоду, према неким сазнањима, познато је ко је био непосредни извршилац овог гнусног и злочиначког чина обарања санитетског хеликоптера, за који се морало знати да није наоружан, јер се јасно види и да је видно означен "црвеним крстом".



На жалост, до сада нити је неко покренуо поступак одговорности за овај злочин нити има назнака да би поступак могао бити покренут у догледно време. Места има за одговорност како непосредног извршиоца тако и за командну одговорност.



На Светога Илију, 02. августа 1993. године, трагично су погинули:



Бранислав Радуловић, капетан 1.кл пилот, вођа посаде хеликоптера ХТ-40 и командант 89.мхе;

Слободан Кустурић, потпуковник пилот, други пилот хеликоптера ХТ-40 и командант 92.мабр;

Драго Будиша, Летач механичар;

Путници у хеликоптеру:

Миодраг Ећимовић мајор, пилот на Ј-21 и командант 28.лбае;

Драшко Божић, поручник пилот у 28.лбае;

Ранко Големовић, потпоручник пилот 92.левн;

Породица капетана Радуловића:

Биљана – супруга

Бојан – син и

Бранислава – кћерка.



(на аутентичним фотографијама Драге Вејновића можете видјети дјечију играчку, слике пуковника Радуловића и потпоручника Божића, породични албум са сликама, олупину срушеног хеликоптера, призоре са сахране, присуство УН и једну фотографију хеликоптера Ми-8 (ХТ-40) у боји, на којем се јасно види црвени крст)

Извор: Фронтал
Поделите вест на друштвеним мрежама:
Пратите ВОСТОК на:
РТ Новости
Савићевић ракија
Руска Чага
ОБЗОР заштита информација