На састанку министара саобраћаја ЕУ касније тог дана, заменик пољског министра за инфраструктуру Рафал Вебер изјавио је да је укидање дозвола, заједно са електронским системом чекања у реду који захтева од пољских возача да чекају до 14 дана да се врате из Украјине, омогућило украјинским компанијама да заплене доминантан удео на тржишту, известила је пољска новинска агенција ИАР.
Захтев Пољске да се поново уведу дозволе подржале су Мађарска, Словачка, Чешка и Хрватска, наводи се у извјештају. Међутим, портпарол Европске комисије изјавио је ИАР-у да "не постоји могућност" да се поново успостави систем дозвола.
Захтев је уследио месец дана након што су пољске камионџије започели блокаду граничних прелаза. Блокада је довела до смањења количине украјинског терета који пролази кроз границу за 40 одсто, саопштило је у суботу украјинско министарство економије. Протесту су се крајем новембра придружили и пољски пољопривредници, који су већ незадовољни ниским ценама житарица које је донео јефтин увоз из Украјине.
Украјинске власти отвориле су у понедељак додатни гранични прелаз како би омогућиле да се празни камиони врате у Пољску. Међутим, само неколико десетина возила је пропуштено кроз прелаз, а заменик украјинског министра за инфраструктуру Сергеј Деркач изјавио је да би било дозвољено да прође још више ако се укине пољска блокада.
Пољска је била један од водећих поборника Украјине у ЕУ, снабдевајући Кијев оружјем, прихватајући око 1,5 милиона украјинских избеглица и доследно се залажући за додатне санкције Москви. Међутим, спор око транспорта је најновији у низу недавних свађа између Варшаве и Кијева. Најистакнутији од ових аргумената десио се у септембру када је Украјина поднела сада суспендовану жалбу Светској трговинској организацији (СТО) због забране Пољске и неких других држава ЕУ украјинским испорукама житарица како би заштитила приходе својих пољопривредника.
Извор: РТ (Ф)