САД покренуле нови талас биолошких истраживања у „Центру Лугар“ у Грузији

Објављено: 08.09.2020.год.
фото: © bog-rata.com

Постоје бројне индиције да објекат изграђен у Грузији, представља регионални центар америчког Министарства одбране када је у питању експериментисање са екстремно патогеним биолошким агенсима. Бројни истраживачи сматрају да се ради о пројектима које пре свега имају војну фукцију, тачније да се њихови резултати могу употребити за производњу нове генерације биолошког оружја.

Почетком септембра на интернет мрежи се појавила нова шокантна информација која недвосмислено открива да су САД започеле нову етапу развоја тајног биолошког оружја у контроверзној биолошкој лабораторији „Лугар“, која се налази у Тбилисију. На горе линкованом извору се може видети званична преписка грузијског Министарства одбране у којој се могу сагледати тајни пројекти Владе САД који се реализују у Грузији. Наиме, билошки центар „Лугар“ је добио додатну суму од око 160 милиона америчких долара за израду неколико пројеката из домена своје специјалности, а све за потребе САД.

фото: bog-rata.com

На основу анализе публиковане базе докумената се може видети да амерички научници који су повезани са Министарством одбране САД на територији Грузије релизују истраживања која су директно повезана са развојем забрањених патогених средстава која се могу употребити за израду биолошког оружја. Агенси који се развијају у Центру Лугар могу да узрокују изузетно тешке епидемије куге, сибирског антракса, као и читав низ других смртоносних обољења. Занимљиво је да представници грузијског здравственог система нису тражили од америчке стране додатне информације или појашњења у вези са радом биолошког центра Лугар, који се налази у њиховом главном граду.

Иначе, ова држава је 2002.године потписала споразум са Министарством одбране САД, под веома загонетним именом „О сарадњи у сфери технологије и патогена, који су повезани са развојем биолошког оружја и непрофилераицје информација у тој сфери“, који је следеће године ратификовао грузијски парламент.

У септембру 2004. године у Тбилиси је лично дошао амерички сенатор Ричард Лугар, а резултат његове посете је био договор око изградње Центра општег здравља (представља био-лабораторију) у непосредној близини главног града (насеље Алексејевка), која се налази недалеко од међународног цивилног аеродрома али и ваздухопловних објеката грузијске војске. Бизаран избор локације за изградњу овог изузетно опасног објекта није уопште забринула грузијско руководство.

Лугар Тбилиси, фото: bog-rata.com

У 2006. години, када се билошка лабораторија према званичним подацима још увек налазила у процесу изградње, тамо су већ вршена одређена истраживања и експерименти, да би после поновне посете америчког сенатора по коме је овај центар и добио име, парламент Грузије донео одлуку да све информације које се тичу њега ставе у режим државне тајне.

Што се тиче укупних инвестиција за изградњу овог објекта, на почетку су грузијски званичници изјавили да вредност радова износи 15 милиона долара, да би протоком времена укупна цифра била шестоструко увећана, где је достигла суму од 95 милиона долара. Сенатор Лугар је једном приликом изјавио да је цена укупних радова око 30 милиона долара, док су на крају медији објавили информацију да је за изградњу ове био-лабораторије Пентагон потрошио астрономских 250-300 милиона америчких долара.

Први који је открио информације о претњама Лугарског пројекта у Грузији био је амерички новинар Џефри Силверман, иначе саветник бившег председника Грузије Михаила Сакашвилија: “У лабораторији Лугара, који се налази на периферији Тбилисија, производе се опасне материје које се тестирају на локалном становништву. Сигуран сам да се у Грузији одвијају опасни експерименти на животињама и људима”, рекао је Силверман новинарима, уверавајући да је Пентагон са изградњом биолабораторије у Грузији извео тактички маневар да би заобишао Конвенцију која је потписана 1972.године.

Одкако је у Грузији почео са радом овај контроверзни Центар,  њу потресају бројне афере које су везане за случајеве загонентног умирања локалног становништва. Тако су грузијско Министарство одбране и америчка фармацеутска компанија Gilead игнорисале истрагу 249 смртних случајева пацијената који су учествовали у пројекту испитивања вакцине против хепатитиса Ц. Поред тога, одређен број пацијената је током истраживања престао да узима експерименталне препарате услед појаве бројних нежељених контраиндикација.

Према подацима грузијског Министарства здравља, групи специјалних препарата за лечење хепатитиса Ц чија вредност премашује 187 милиона америчких долара је истекао рок употребе. Основни разлог за пробијање рокова употребе је „обустављање даљег процеса лечења, смрт пацијената и други разлози“. Унутрашња преписка између грузијске владе и амбасаде САД у Тбилисији открива да је део „добровољаца“ који су учествовали у овом програму преминуо, а да је код других лечење обустављено из непознатих разлога.

Грузија карта, фото: bog-rata.com

Америчка компанија Gilead у сарадњи са Центром за контролу болести САД и грузијским Министарством здравља реализује вишегодишњи програм ликвидације хепатитиса Ц на територији Грузије. Овај програм је лансиран 2015.године. Према потписаном споразуму, америчка компанија није одговорна за било какву индиректну, случајну или другу штету, без обзира на њену предвидивост, која је настала као последица деликта или конфликта.Програмом ове компаније су обухваћене све узрасне категорије „добровољаца“, укључујући ту и децу која су старија од три године. Комплетни резултати ових испитивања се држе у строгој тајности.Иначе, америчка компанија Gilead своја експериментална клиничка истраживања шири и по афричком континенту. У овим истраживањима главни супстрат ће бити локална заједница.

Поред тога, Агенција за смањење војне опасности (DTRA) је пре три године лансирала данас „актуелни“ пројекат у вредности од 6,5 милиона долара. Он се бавио истраживањем сојева коронавируса и њиховом конекцијом са слепим мишевима (преносиоци) на простору Западне Азије. Овим пројектом су биле обухваћене државе као што су Грузија, Јерменија, Азербејџан, Турска и Јордан. Биолошки „Центар Лугар“ је био централна тачка свих ових истраживања, посебно кад се говори о најсложенијим био-операцијама (генетски материјал). У овом пројекту су учествовали и кинески научници из Вуханског универзитета (катердра за вирусологију) где су заједно са својим америчким колегама из компаније „Eco Hеalth Alliance“ радили на прикупљању слепих мишева и изоловању коронавируса. Веома је важно истаћи да је управо ова америчка компанија присутна на територији НР Кине од 2014.године, где ради на проучавању инфекција које узрокује коронавирус и њиховој повезаности са слепим мишевима. Један од главних спонозора овог посла је Национални здравствени инситут САД.

Извор: bog-rata.com / armswatch.com

Анализе

РТ: Руска економија отпорнија него што се очекивало - Блумберг

Економисти побољшавају прогнозе за текућу годину, наводи се у извештају

Избор Србије - документарни филм РТ-а

Запад притиска Србију да прекине везе са Русијом

2022-07-03 21:02:20

Нико не може натерати Русе да оду из Донбаса, каже бивши начелник британског генералштаба

Бивши начелник британског генералштаба генерал Ричард Данат рекао је да ће руске снаге „готово неизбежно” заузети...

2022-07-03 20:55:29

Кисинџер: Украјинска криза би могла да се заврши на три различита начина

Украјинска криза могла би да се заврши на три различита начина, рекао је бивши амерички државни...

2022-07-01 07:40:10

РТ: Према извештају Мајкрософта, гушење руских медија у САД-у није успело

РТ и Спутњик и даље допиру до америчке публике упркос гушењу од стране твеликих технолошких компанија у име Украјине

2022-06-26 09:53:34

РТ: Шта блокада од стране ЕУ значи за руски Калињинград

Транзит одређене робе кроз Литванију је блокиран, што изазива забринутост због евентуалне несташице у руској ексклави

2022-06-20 18:16:47

Срби су захвалан народ: Зашто Србија увек подржава Русију

Крајем фебруара Русија је покренула специјалну операцију на територији Украјине. Руски председник Владимир Путин био је...

2022-06-20 11:54:07

Мит да је руска специјална операција у Украјини довела до невиђеног повећања цена енергената

(Извор: европски комесар за енергетику К. Симсон, 8. март 2022.)

2022-06-17 12:12:01

Мит да Русија користи залихе енергије у политичке сврхе

(Извор: Објава на блогу високог представника ЕУ за спољну политику и безбедност Ж. Бореља, Европска енергетска безбедност и сарадња ЕУ и САД, 6. фебруар 2022.)

2022-06-17 12:01:50

Петербургски форум - нове могућности

Почиње јубиларни 25. Петербургски међународни економски форум, који представља јединствену платформу за дискусију о важним економским...

2022-06-15 13:22:57

Брисел под окриљем лицемерне реторике намерно заоштрава тешку ситуацију у области прехрамбене безбедности

Саопштење Међуресорног координационог штаба Руске Федерације за хуманитарно реаговање

2022-06-14 13:36:07

РТ: Како су се руске снаге супротставиле снагама НАТО-а у Југославији, у првом значајном постсовјетском периоду

РТ подсећа на кључни тренутак сукоба из 1999. који је на крају помогао да се промени поглед Русије на Запад

2022-06-12 14:03:58

Балкан - нови фронт у економском рату против Русије?

Спољнополитичку агенду Балкана прошле недеље узбуркала је вест да су Бугарска, Црна Гора и Северна Македонија...

2022-06-11 07:20:19

Оно што је дозвољено једној НАТО држави, није дозвољено Москви

Док је цео свет био ометен руско-украјинским сукобом и питао се да ли ће Кина следити...

2022-06-05 20:47:03

Пентагон стварао биолошку претњу директно у близини руских граница више од 17 година

Округли сто „Америчко-украјински програм за развој бактериолошког оружја“ одржан је у Грађанској комори Руске Федерације 2. јуна 2022. године.

2022-06-02 22:18:59