САД покренуле нови талас биолошких истраживања у „Центру Лугар“ у Грузији

Објављено: 08.09.2020.год.
фото: © bog-rata.com

Постоје бројне индиције да објекат изграђен у Грузији, представља регионални центар америчког Министарства одбране када је у питању експериментисање са екстремно патогеним биолошким агенсима. Бројни истраживачи сматрају да се ради о пројектима које пре свега имају војну фукцију, тачније да се њихови резултати могу употребити за производњу нове генерације биолошког оружја.

Почетком септембра на интернет мрежи се појавила нова шокантна информација која недвосмислено открива да су САД започеле нову етапу развоја тајног биолошког оружја у контроверзној биолошкој лабораторији „Лугар“, која се налази у Тбилисију. На горе линкованом извору се може видети званична преписка грузијског Министарства одбране у којој се могу сагледати тајни пројекти Владе САД који се реализују у Грузији. Наиме, билошки центар „Лугар“ је добио додатну суму од око 160 милиона америчких долара за израду неколико пројеката из домена своје специјалности, а све за потребе САД.

фото: bog-rata.com

На основу анализе публиковане базе докумената се може видети да амерички научници који су повезани са Министарством одбране САД на територији Грузије релизују истраживања која су директно повезана са развојем забрањених патогених средстава која се могу употребити за израду биолошког оружја. Агенси који се развијају у Центру Лугар могу да узрокују изузетно тешке епидемије куге, сибирског антракса, као и читав низ других смртоносних обољења. Занимљиво је да представници грузијског здравственог система нису тражили од америчке стране додатне информације или појашњења у вези са радом биолошког центра Лугар, који се налази у њиховом главном граду.

Иначе, ова држава је 2002.године потписала споразум са Министарством одбране САД, под веома загонетним именом „О сарадњи у сфери технологије и патогена, који су повезани са развојем биолошког оружја и непрофилераицје информација у тој сфери“, који је следеће године ратификовао грузијски парламент.

У септембру 2004. године у Тбилиси је лично дошао амерички сенатор Ричард Лугар, а резултат његове посете је био договор око изградње Центра општег здравља (представља био-лабораторију) у непосредној близини главног града (насеље Алексејевка), која се налази недалеко од међународног цивилног аеродрома али и ваздухопловних објеката грузијске војске. Бизаран избор локације за изградњу овог изузетно опасног објекта није уопште забринула грузијско руководство.

Лугар Тбилиси, фото: bog-rata.com

У 2006. години, када се билошка лабораторија према званичним подацима још увек налазила у процесу изградње, тамо су већ вршена одређена истраживања и експерименти, да би после поновне посете америчког сенатора по коме је овај центар и добио име, парламент Грузије донео одлуку да све информације које се тичу њега ставе у режим државне тајне.

Што се тиче укупних инвестиција за изградњу овог објекта, на почетку су грузијски званичници изјавили да вредност радова износи 15 милиона долара, да би протоком времена укупна цифра била шестоструко увећана, где је достигла суму од 95 милиона долара. Сенатор Лугар је једном приликом изјавио да је цена укупних радова око 30 милиона долара, док су на крају медији објавили информацију да је за изградњу ове био-лабораторије Пентагон потрошио астрономских 250-300 милиона америчких долара.

Први који је открио информације о претњама Лугарског пројекта у Грузији био је амерички новинар Џефри Силверман, иначе саветник бившег председника Грузије Михаила Сакашвилија: “У лабораторији Лугара, који се налази на периферији Тбилисија, производе се опасне материје које се тестирају на локалном становништву. Сигуран сам да се у Грузији одвијају опасни експерименти на животињама и људима”, рекао је Силверман новинарима, уверавајући да је Пентагон са изградњом биолабораторије у Грузији извео тактички маневар да би заобишао Конвенцију која је потписана 1972.године.

Одкако је у Грузији почео са радом овај контроверзни Центар,  њу потресају бројне афере које су везане за случајеве загонентног умирања локалног становништва. Тако су грузијско Министарство одбране и америчка фармацеутска компанија Gilead игнорисале истрагу 249 смртних случајева пацијената који су учествовали у пројекту испитивања вакцине против хепатитиса Ц. Поред тога, одређен број пацијената је током истраживања престао да узима експерименталне препарате услед појаве бројних нежељених контраиндикација.

Према подацима грузијског Министарства здравља, групи специјалних препарата за лечење хепатитиса Ц чија вредност премашује 187 милиона америчких долара је истекао рок употребе. Основни разлог за пробијање рокова употребе је „обустављање даљег процеса лечења, смрт пацијената и други разлози“. Унутрашња преписка између грузијске владе и амбасаде САД у Тбилисији открива да је део „добровољаца“ који су учествовали у овом програму преминуо, а да је код других лечење обустављено из непознатих разлога.

Грузија карта, фото: bog-rata.com

Америчка компанија Gilead у сарадњи са Центром за контролу болести САД и грузијским Министарством здравља реализује вишегодишњи програм ликвидације хепатитиса Ц на територији Грузије. Овај програм је лансиран 2015.године. Према потписаном споразуму, америчка компанија није одговорна за било какву индиректну, случајну или другу штету, без обзира на њену предвидивост, која је настала као последица деликта или конфликта.Програмом ове компаније су обухваћене све узрасне категорије „добровољаца“, укључујући ту и децу која су старија од три године. Комплетни резултати ових испитивања се држе у строгој тајности.Иначе, америчка компанија Gilead своја експериментална клиничка истраживања шири и по афричком континенту. У овим истраживањима главни супстрат ће бити локална заједница.

Поред тога, Агенција за смањење војне опасности (DTRA) је пре три године лансирала данас „актуелни“ пројекат у вредности од 6,5 милиона долара. Он се бавио истраживањем сојева коронавируса и њиховом конекцијом са слепим мишевима (преносиоци) на простору Западне Азије. Овим пројектом су биле обухваћене државе као што су Грузија, Јерменија, Азербејџан, Турска и Јордан. Биолошки „Центар Лугар“ је био централна тачка свих ових истраживања, посебно кад се говори о најсложенијим био-операцијама (генетски материјал). У овом пројекту су учествовали и кинески научници из Вуханског универзитета (катердра за вирусологију) где су заједно са својим америчким колегама из компаније „Eco Hеalth Alliance“ радили на прикупљању слепих мишева и изоловању коронавируса. Веома је важно истаћи да је управо ова америчка компанија присутна на територији НР Кине од 2014.године, где ради на проучавању инфекција које узрокује коронавирус и њиховој повезаности са слепим мишевима. Један од главних спонозора овог посла је Национални здравствени инситут САД.

Извор: bog-rata.com / armswatch.com

РТ: Индија би могла претећи Јапан и постати трећа највећа економија на свету до 2050. године

2020-10-18 08:30:15

Индијска економија би се могла попети са петог на треће место на листи највећих светских економија у наредне три деценије, према недавној студији објављеној у медицинском...

РТ: Азербејџан и Јерменија у рату: Шта треба знати о крвавом сукобу око дуго оспораваног региона Нагорно-Карабаха

2020-10-01 10:33:23

Крваво распламсавање сукоба између Азербејџана и Јерменије због територијалног спора ризикује да прерасте у велики регионални рат. Како су се две бивше совјетске републике заплеле у...

РТ: Борба против „злонамерних актера“: САД планирају да покрену пројекат о енергетској безбедности у источној Европи

2020-09-21 12:16:53

Америчка агенција за међународни развој (USAID) планира да спроведе низ мера како би осигурала енергетску сигурност земаља источне Европе, укључујући Србију, Украјину, Грузију, Јерменију и Азербејџан. Као што је наведено у документу у који РТ имао увид, пројекат би требало да смањи зависност региона од извора који контролишу „злонамерни актери“. Агенција је такође појаснила да су такви програми усмерени на диверзификацију снабдевања горивом у Европи и слабљењу доминантне позиције Русије. Према мишљењу енергетских стручњака, пројекат USAID-а је у складу са политиком Вашингтона, који се често користи бескрупулозним методама како би испоруке свог течног гаса у Европу.

РТ: Америчка војска саопштила да не може потврдити причу о наводном плаћању Русије талибанима, месецима након што је обећала да ће то постићи

2020-09-15 08:30:15

После два месеца копања по доказима да је руска влада наводно плаћала талибанским снагама да убијају америчке војнике у Авганистану, како је извештавао Њујорк тајмс, америчка...

РТ; „Важан елемент блиских односа“: У каквом окружењу ће се одржати руско-белоруске вежбе „Словенско братство 2020“

2020-09-14 12:21:57

Заједничке белоруско-руске тактичке вежбе „Словенско братство 2020“ одржаће се на полигону Брестски у Белорусији од 14. до 25. септембра, саопштило је Министарство одбране Русије. Вежбе се редовно организују од 2015. године. Овогодишње вежбе ће се одвијати у позадини изнуђеног отказа Србије да учествује у њима, као и нестабилне унутрашње политичке ситуације у Белорусији. Међутим, са становишта стручњака, такви маневри сада добијају посебан значај као један од аспеката јачања односа између Москве и Минска у оквиру Уније.

На данашњи дан окончана НАТО агресија на Републику Српску

2020-09-14 10:39:11

На данашњи дан 1995. окончана је НАТО агресија на Републику Српску у којој је убијено више од стотину цивила. Број убијених цивила и војника од стране...

Живадин Јовановић: Србија не сме да буде увучена у глобално заоштравање

2020-09-12 06:02:23

(Извод из интервјуа листу „Јединство“, 17. 08. 2020. стр. 6)

САД покренуле нови талас биолошких истраживања у „Центру Лугар“ у Грузији

2020-09-08 17:11:37

РТ: Обећао сам шта? Председник Србије изгледао изненађен након што је Трамп објавио да ће Београд преселити амбасаду у Јерусалим

2020-09-06 12:39:56

Реакција Александра Вучића на најаву Доналда Трампа да ће Београд преселити своју амбасаду у Јерусалим следећег јула натерала је неке да се запитају да ли је...

Једино су Срби могли да изгубе све: Стевандић резимирао изборе у Црној Гори и честитао победницима

2020-09-02 07:49:24

НА ИЗБОРИМА у Црној Гори једино су Срби могли да изгубе све, сматра председник Уједињене Српске и шеф Српског клуба посланика у ПС БиХ Ненад Стевандић.

RT novi pocetna analize