САД покренуле нови талас биолошких истраживања у „Центру Лугар“ у Грузији

Објављено: 08.09.2020.год.
фото: © bog-rata.com

Постоје бројне индиције да објекат изграђен у Грузији, представља регионални центар америчког Министарства одбране када је у питању експериментисање са екстремно патогеним биолошким агенсима. Бројни истраживачи сматрају да се ради о пројектима које пре свега имају војну фукцију, тачније да се њихови резултати могу употребити за производњу нове генерације биолошког оружја.

Почетком септембра на интернет мрежи се појавила нова шокантна информација која недвосмислено открива да су САД започеле нову етапу развоја тајног биолошког оружја у контроверзној биолошкој лабораторији „Лугар“, која се налази у Тбилисију. На горе линкованом извору се може видети званична преписка грузијског Министарства одбране у којој се могу сагледати тајни пројекти Владе САД који се реализују у Грузији. Наиме, билошки центар „Лугар“ је добио додатну суму од око 160 милиона америчких долара за израду неколико пројеката из домена своје специјалности, а све за потребе САД.

фото: bog-rata.com

На основу анализе публиковане базе докумената се може видети да амерички научници који су повезани са Министарством одбране САД на територији Грузије релизују истраживања која су директно повезана са развојем забрањених патогених средстава која се могу употребити за израду биолошког оружја. Агенси који се развијају у Центру Лугар могу да узрокују изузетно тешке епидемије куге, сибирског антракса, као и читав низ других смртоносних обољења. Занимљиво је да представници грузијског здравственог система нису тражили од америчке стране додатне информације или појашњења у вези са радом биолошког центра Лугар, који се налази у њиховом главном граду.

Иначе, ова држава је 2002.године потписала споразум са Министарством одбране САД, под веома загонетним именом „О сарадњи у сфери технологије и патогена, који су повезани са развојем биолошког оружја и непрофилераицје информација у тој сфери“, који је следеће године ратификовао грузијски парламент.

У септембру 2004. године у Тбилиси је лично дошао амерички сенатор Ричард Лугар, а резултат његове посете је био договор око изградње Центра општег здравља (представља био-лабораторију) у непосредној близини главног града (насеље Алексејевка), која се налази недалеко од међународног цивилног аеродрома али и ваздухопловних објеката грузијске војске. Бизаран избор локације за изградњу овог изузетно опасног објекта није уопште забринула грузијско руководство.

Лугар Тбилиси, фото: bog-rata.com

У 2006. години, када се билошка лабораторија према званичним подацима још увек налазила у процесу изградње, тамо су већ вршена одређена истраживања и експерименти, да би после поновне посете америчког сенатора по коме је овај центар и добио име, парламент Грузије донео одлуку да све информације које се тичу њега ставе у режим државне тајне.

Што се тиче укупних инвестиција за изградњу овог објекта, на почетку су грузијски званичници изјавили да вредност радова износи 15 милиона долара, да би протоком времена укупна цифра била шестоструко увећана, где је достигла суму од 95 милиона долара. Сенатор Лугар је једном приликом изјавио да је цена укупних радова око 30 милиона долара, док су на крају медији објавили информацију да је за изградњу ове био-лабораторије Пентагон потрошио астрономских 250-300 милиона америчких долара.

Први који је открио информације о претњама Лугарског пројекта у Грузији био је амерички новинар Џефри Силверман, иначе саветник бившег председника Грузије Михаила Сакашвилија: “У лабораторији Лугара, који се налази на периферији Тбилисија, производе се опасне материје које се тестирају на локалном становништву. Сигуран сам да се у Грузији одвијају опасни експерименти на животињама и људима”, рекао је Силверман новинарима, уверавајући да је Пентагон са изградњом биолабораторије у Грузији извео тактички маневар да би заобишао Конвенцију која је потписана 1972.године.

Одкако је у Грузији почео са радом овај контроверзни Центар,  њу потресају бројне афере које су везане за случајеве загонентног умирања локалног становништва. Тако су грузијско Министарство одбране и америчка фармацеутска компанија Gilead игнорисале истрагу 249 смртних случајева пацијената који су учествовали у пројекту испитивања вакцине против хепатитиса Ц. Поред тога, одређен број пацијената је током истраживања престао да узима експерименталне препарате услед појаве бројних нежељених контраиндикација.

Према подацима грузијског Министарства здравља, групи специјалних препарата за лечење хепатитиса Ц чија вредност премашује 187 милиона америчких долара је истекао рок употребе. Основни разлог за пробијање рокова употребе је „обустављање даљег процеса лечења, смрт пацијената и други разлози“. Унутрашња преписка између грузијске владе и амбасаде САД у Тбилисији открива да је део „добровољаца“ који су учествовали у овом програму преминуо, а да је код других лечење обустављено из непознатих разлога.

Грузија карта, фото: bog-rata.com

Америчка компанија Gilead у сарадњи са Центром за контролу болести САД и грузијским Министарством здравља реализује вишегодишњи програм ликвидације хепатитиса Ц на територији Грузије. Овај програм је лансиран 2015.године. Према потписаном споразуму, америчка компанија није одговорна за било какву индиректну, случајну или другу штету, без обзира на њену предвидивост, која је настала као последица деликта или конфликта.Програмом ове компаније су обухваћене све узрасне категорије „добровољаца“, укључујући ту и децу која су старија од три године. Комплетни резултати ових испитивања се држе у строгој тајности.Иначе, америчка компанија Gilead своја експериментална клиничка истраживања шири и по афричком континенту. У овим истраживањима главни супстрат ће бити локална заједница.

Поред тога, Агенција за смањење војне опасности (DTRA) је пре три године лансирала данас „актуелни“ пројекат у вредности од 6,5 милиона долара. Он се бавио истраживањем сојева коронавируса и њиховом конекцијом са слепим мишевима (преносиоци) на простору Западне Азије. Овим пројектом су биле обухваћене државе као што су Грузија, Јерменија, Азербејџан, Турска и Јордан. Биолошки „Центар Лугар“ је био централна тачка свих ових истраживања, посебно кад се говори о најсложенијим био-операцијама (генетски материјал). У овом пројекту су учествовали и кинески научници из Вуханског универзитета (катердра за вирусологију) где су заједно са својим америчким колегама из компаније „Eco Hеalth Alliance“ радили на прикупљању слепих мишева и изоловању коронавируса. Веома је важно истаћи да је управо ова америчка компанија присутна на територији НР Кине од 2014.године, где ради на проучавању инфекција које узрокује коронавирус и њиховој повезаности са слепим мишевима. Један од главних спонозора овог посла је Национални здравствени инситут САД.

Извор: bog-rata.com / armswatch.com

Анализе

РТ: Русија се на Арктику припрема за будућност након фосилних горива

Када се пре неколико година први пут појавила вест да руска државна компанија за нуклеарну енергију...

Међудржавни односи Русије и Србије

Председник Србије Александар Вучић састаће се данас у Сочију са председником Владимиром Путином. Преглед међудржавних односа Руске Федерације и Републике Србије

2021-11-25 09:19:23

Бивши командант Северне флоте: „Курск“ страдао због судара са НАТО подморницом

Бивши командант Северне флоте адмирал Вјачеслав Попов описао је за РИА Новости ситуацију у којој је страдала нуклеарна подморница...

2021-11-22 09:26:19

РТ: Француска и Немачка одбациле руски план за мир у Донбасу, откривају дипломатске депеше

Предлог Москве да Украјина прекине крваве борбе на истоку земље тако што ће сести за сто...

2021-11-18 10:39:50

РТ: Америчка војска прикрила свој ратни злочин у Сирији – „Њујорк тајмс“

Америчка војска покушала је да прикрије смртоносни напад на сиријске цивиле у којем је убијено чак...

2021-11-14 07:55:25

РТ: САД упозоравају ЕУ да би Русија могла да изврши инвазију на Украјину - извештаји

Амерички званичници упозорили су своје европске колеге да Москва можда планира инвазију на Украјину, а Вашингтон...

2021-11-12 10:57:56

Јовановић: Наши државници морају да траже пуно спровођење Резолуције 1244 - обавезе према Србији нису спроведене

\"Забринут сам што представници Србије не траже да се спроведе одредба о праву за повратак 250 000 Срба. Што не траже повратак 1999 војника српске војске на Косово и Метохију. А то није мало, јер на целом КиМ сада има око 3-4 хиљаде припадника Кфора\"

2021-11-11 09:01:35

Јовановић: Запад принуђен да одступи од једностраних потеза

Бивши министар спољних послова СР Југославије Живадин Јовановић изјавио је да је последња седница Савета безедбности УН о БиХ врло значајна јер су западне силе биле принуђене да одступе од једностраних потеза, а првенствено од наметнутих одлука високог представника.

2021-11-04 10:15:56

РТ: Авганистански војници и обавештајци које су обучавале САД придружују се терористима да би се „одупрли“ талибанима – извештај

Талибани су дуго оптуживали Вашингтон да финансира ИСИС, а сада су индиректно у праву, јер се...

2021-11-01 09:25:56

Ставридис: Путин паметан тактичар са великим апетитом за ризиком

Руски лидер се појављује као паметан тактичар у позадини покушаја НАТО-а да се фокусира на Кину,...

2021-10-31 11:18:30

РТ: Бајден навео да се „Америка вратила“. Док се мир на Балкану руши, да ли то значи још америчких несрећних авантура?

Пише Џулијан Фишер за РТ Уз упозорења да би нове тензије између Београда и Приштине могле да...

2021-10-29 10:00:33

Украјина крије ултрадесничара од највернијег савезника – САД

Вашингтон тражи да Кијев барем казни америчког ултрадесничара. Кју клукс клан се преселио у Кијев, хоће ли амерички нациста бити враћен у домовину?

2021-10-28 16:38:47

РТ: „Легитимизација операције сецесије“: Kако Пентагон намерава да ојача способности приштинских снага

Пентагон је саопштио да су министарства одбране Сједињених Држава и самопроглашеног Косова одржала билатералне консултације на којима су разговарали о приоритетима за безбедносну сарадњу и спровођењу плана за приштинске безбедносне снаге. Истовремено, Москва сматра озбиљним проблемом кораке ка стварању „војске Косова“ које подржавају Вашингтон и његови партнери. Према речима Василија Небензје, сталног представника Руске Федерације при УН, „треба поставити чврсту баријеру против таквих идеја“. Он сматра и да изостанак реакције западних држава, препуштајући се деловању Приштине, доводи до отвореног сукоба Приштине и Београда. Међутим, према мишљењу стручњака, САД и друге западне земље неће се мешати у незаконите кораке Приштине. Истовремено, према прогнози политиколога, српске власти вероватно неће подлећи таквом притиску.

2021-10-25 10:08:07

Караџић: Били смо поучени искуствима из вековне борбе за слободу, нарочито Устанком из 1875-1876. године када смо, и поред успеха, остали без ичега и добили Аустроугарску као протектора

У Народној скупштини Републике Српске од првог дана успостављена је једнакост и слобода, однегован културан и господствен однос према себи и према другима, а достојанствен наступ и аргументи постали слика народа који представља и за чије добро делује, рекао је у ексклузивној изјави за Срну први предсједник Републике Српске Радован Караџић.

2021-10-24 09:01:10

РТ: Крај капитализма, трансродна деца, НАТО, Други светски рат, цензура и још много тога: О чему је Путин говорио на „Валдају“

„Сутра би могле да се појаве ракете код Харкова. Шта ћемо по том питању? Не постављамо ми своје пројектиле тамо, они нама гурају своје под нос.“

2021-10-22 10:03:51

Какав је психолошки профил направила ЦИА за Караџића, Милошевића и Младића

Амерички обавјештајци слали су извјештаје о српским лидерима , процјењујући какве су њихове личности, шта могу бити њихове слабости, како им приступити.

2021-10-21 09:15:35