РТ: Прављење руског надзвучног путничког авиона: Први лет ће обавити модификовани МиГ-29

Објављено: 16.10.2019.год.
„ТсАГИ“-ијев модел надзвучног пословног авиона на МАКС-2019, фото: © RT / Aleksey Zakvasin


Први лет оног што ће на крају постати руски надзвучни пословни авион би се могао догодити за три до четири године, али за демонстрацију ће бити искориштен модификовани борбени авион МиГ-29, помоћу којег ће се тестирати изглед будућег авиона.

Летови суперсоничних путничких авиона били су уобичајени пре неколико деценија, али на крају су и руски Ту-144 и Француски "конкорди" изумрли, делимично због безбедносних проблема, а делом и због тога што су били скупи и прегласни. Неколико компанија сада покушава да се врати надзвучним путничким авионима, укључујући "Спајк аероспејс", "Бум суперсоник" и "Локид Мартин". У Русији се неколико водећих ваздухопловних лабораторија и произвођача удружило раније ове године ради истог циља.


Ту-144, фото: © РИА Новости / Лев Поликашин,

"
Тупољев" Ту-144 био je први суперсонични путнички авион на свету. Први лет је имао 31. децембра 1968, три месеца пре конкурентског "Kонкорда". Звучни зид је први пут пробио 5. јуна 1969. а у редован саобраћај је ушао 1975. године у компанији "Аерофлот" на линији између Москве и Алма Ате. Авион је повучен из путничког саобраћаја 1. јуна 1978. године и кориштен је за теретни саобраћај на релацији Москва-Хабаровск. Укупно је направио 102 лета од којих 55 у путничком саобраћају. Могао је да развије брзину од 2.340 km/h.



Један од чланова руског програма "ТсАГИ" ће подићи свој први демонстратциони авион у ваздух 2022. или 2023. године, рекао је у интервјуу руководилац програма Кирил Сипало.


„Највероватније ће то бити МиГ-29 са својим редовним РД-33 моторима и другом опремом. Наравно, то неће бити стварни суперзвучни путнички млазњак. То ће бити прототип који ће нам помоћи да финализујемо како ће авион изгледати“, додао је Сипало.


"ТсАГИ" је водећи истраживач аеродинамике са седиштем у Москви и већ неколико година ради на изгледу на начин да смањи звучни удар. Звучни зид или звучна баријера је физичка појава која настаје када се изједначе брзине извора звука и звука и када се у једној тачки додирују сви осцилирајући таласи звука и осцилирајући таласи извора звука. У тој тачки је акумулирана максимална осцилаторна енергија. Та моћна енергетска тачка се зове звучни зид или звучна баријера, али дизајнери се надају да ће га свести на разумне нивое усмерујући ударне таласе једни против других.


Некадашњи надзвучни авион "Тупољев" Ту-144, са карактеристичним искривљеним кљуном на авиу-сајму МАКС-2019, фото: Фото: © РИА Новости / Илья Питалев

Најновији модел који предлажу приказан је у августу на авио-сајму МАКС у близини Москве. Летећи демонстратор (модификовани МиГ 29) помоћи ће "ТсАГИ"-ју да унапреди оно што су до сада радили на тестовима са ветром. Тренутно су усмерени на производњу авиона дугачког 38 метара, који може да крстари брзином од 1,8 махова са долетом од 6.000 до 8.000 км, али би се то могло променити пошто траже комбинацију оперативних трошкова и брзине, висине и облика тела да би авион био сасвим одговарајући.



Авион ће имати неколико функција које ће помоћи да се укроти звучни удар. Користиће се необична конфигурација крила која се зове „галебово крило“, са унутрашњим деловима који су окренути према горе, а врхови савијени водоравно и помало до леђа на врховима. Отвори за ваздух, који су главни извор буке у надзвучном авиону, постављени су на врх.

Решавање проблема са буком биће само део онога што је потребно. Путничком авиону ће такође требати потпуно нови мотор, развијен с обзиром на економичност у потрошњи горива. Русија има моторе који могу довести авион до суперсоничних брзина, али сви они долазе из војске и чудовишта су у потрошњи керозина. Сипало верује да би надзвучни путнички авион могао бити комерцијално успешан ако би било дупло брже време путовања, са ценом карте за око 20 процената вишом од данашње пословне класе.

„Надамо се да ће рад на мотору бити паралелан нашем раду на демонстратору“, додао је Сипало.

"Обично је потребно пет до седам година да се направи мотор, тако да ако посао почне сада, то може бити завршено негде 2025. или 2026. године."


Извор: Восток / РТ


Кључне речи:

Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

Русија планира да у уведе брзи интернет у авионима и возовима

2019-11-21 09:50:19

Русија планира да у авионима и возовима уведе брзи интернет, саопштила је прес-служба Националне технолошке иницијативе. Аутори пројекта намеравају да бежични систем буде компатибилан са актуелним стандардима...

Изградња торња и насеља „Никола Тесла“ на Ртњу у фази пројектовања

2019-11-17 09:13:52

Изградња торња и насеља "Никола Тесла" на планини Ртањ у фази је пројектовања, а почетак градње се очекује на пролеће. Пројекат ће реализовати руски Институт за физику...

РТ: Коначно ћемо имати начина да нађемо мистериозну планету Девет, али постоји цака...

2019-11-15 07:16:18

Мистериозна планета Девет, непозната огромна маса која вреба на ивици нашег Сунчевог система, годинама је очаралавала научнике и оне склоне теоријама завере, али коначно можемо имати...

РТ: Да ли постоје ли бактерије које апсорбују УВ зрачење у атмосфери Венере, сазнаће заједничка руско-америчка мисија

2019-11-08 10:30:31

Русија, земља са најопсежнијим подацима о истраживању Венере, планира свој повратак у сарадњи са САД-ом. Најузбудљивији исход био би проналазак живота високо у облацима њене супер-густе...

РТ: Водено окружење није довољно да би живот био могућ, откривају истраживања

2019-11-02 11:51:58

Тражење живота на другим планетама зависи од проналаска трагова воде. Међутим, ново истраживање о томе како организми на Земљи не успевају чак и у воденим условима...

РТ: Кина покренула „једну од највећих“ 5G мрежа на свету

2019-11-01 16:47:30

Кинески мобилни оператери понудили су 5G услуге потрошачима у земљи, након што је на највећем светском тржишту омогућена ова услуга од 1. новембра. Пета генерација мобилног интернет...

Русија ствара сопствени систем сателитске телефоније

2019-11-01 09:41:05

  Први заменик генералног директора компаније "Гонец" ("Роскосмосов" оператор за комуникацијске, емитовање и релејне системе) Олег Химочко, рекао је за РИА Новости о перспективама стварања сопственог сателитског...

Објављени подаци о немачким научницима који су помогли СССР-у да направи атомску бомбу

2019-10-29 08:12:12

Државна корпорација за атомску енергију "Росатом" открила је раније поверљиве податке о немачким стручњацима који су учествовали у развоју атомског оружја у нацистичкој Немачкој, а који...

Легендарна Лада Нива после успешног „фејслифтинга” улази у серијску производњу

2019-10-29 07:40:45

Lada 4х4 ће у оквиру најављеног „фејслифтинга” добити нови спољашњи изглед и потпуно оригинални изглед ентеријера. Што се тиче техничких карактеристика, оне остају непромењене. У септембру 2019....

РТ: Наука и технологија доносе ризике, али су нам потребни за спас човечанства - угледни физичар

2019-10-27 19:14:08

Усред напретка у науци и технологији, требало би да се фокусирамо на то како да најбоље обезбедимо њихове користи, а не да се упуштамо у "терминатор"...

rt nauka

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости: