РТ: Прављење руског надзвучног путничког авиона: Први лет ће обавити модификовани МиГ-29

Објављено: 16.10.2019.год.
„ТсАГИ“-ијев модел надзвучног пословног авиона на МАКС-2019, фото: © RT / Aleksey Zakvasin


Први лет оног што ће на крају постати руски надзвучни пословни авион би се могао догодити за три до четири године, али за демонстрацију ће бити искориштен модификовани борбени авион МиГ-29, помоћу којег ће се тестирати изглед будућег авиона.

Летови суперсоничних путничких авиона били су уобичајени пре неколико деценија, али на крају су и руски Ту-144 и Француски "конкорди" изумрли, делимично због безбедносних проблема, а делом и због тога што су били скупи и прегласни. Неколико компанија сада покушава да се врати надзвучним путничким авионима, укључујући "Спајк аероспејс", "Бум суперсоник" и "Локид Мартин". У Русији се неколико водећих ваздухопловних лабораторија и произвођача удружило раније ове године ради истог циља.


Ту-144, фото: © РИА Новости / Лев Поликашин,

"
Тупољев" Ту-144 био je први суперсонични путнички авион на свету. Први лет је имао 31. децембра 1968, три месеца пре конкурентског "Kонкорда". Звучни зид је први пут пробио 5. јуна 1969. а у редован саобраћај је ушао 1975. године у компанији "Аерофлот" на линији између Москве и Алма Ате. Авион је повучен из путничког саобраћаја 1. јуна 1978. године и кориштен је за теретни саобраћај на релацији Москва-Хабаровск. Укупно је направио 102 лета од којих 55 у путничком саобраћају. Могао је да развије брзину од 2.340 km/h.



Један од чланова руског програма "ТсАГИ" ће подићи свој први демонстратциони авион у ваздух 2022. или 2023. године, рекао је у интервјуу руководилац програма Кирил Сипало.


„Највероватније ће то бити МиГ-29 са својим редовним РД-33 моторима и другом опремом. Наравно, то неће бити стварни суперзвучни путнички млазњак. То ће бити прототип који ће нам помоћи да финализујемо како ће авион изгледати“, додао је Сипало.


"ТсАГИ" је водећи истраживач аеродинамике са седиштем у Москви и већ неколико година ради на изгледу на начин да смањи звучни удар. Звучни зид или звучна баријера је физичка појава која настаје када се изједначе брзине извора звука и звука и када се у једној тачки додирују сви осцилирајући таласи звука и осцилирајући таласи извора звука. У тој тачки је акумулирана максимална осцилаторна енергија. Та моћна енергетска тачка се зове звучни зид или звучна баријера, али дизајнери се надају да ће га свести на разумне нивое усмерујући ударне таласе једни против других.


Некадашњи надзвучни авион "Тупољев" Ту-144, са карактеристичним искривљеним кљуном на авиу-сајму МАКС-2019, фото: Фото: © РИА Новости / Илья Питалев

Најновији модел који предлажу приказан је у августу на авио-сајму МАКС у близини Москве. Летећи демонстратор (модификовани МиГ 29) помоћи ће "ТсАГИ"-ју да унапреди оно што су до сада радили на тестовима са ветром. Тренутно су усмерени на производњу авиона дугачког 38 метара, који може да крстари брзином од 1,8 махова са долетом од 6.000 до 8.000 км, али би се то могло променити пошто траже комбинацију оперативних трошкова и брзине, висине и облика тела да би авион био сасвим одговарајући.



Авион ће имати неколико функција које ће помоћи да се укроти звучни удар. Користиће се необична конфигурација крила која се зове „галебово крило“, са унутрашњим деловима који су окренути према горе, а врхови савијени водоравно и помало до леђа на врховима. Отвори за ваздух, који су главни извор буке у надзвучном авиону, постављени су на врх.

Решавање проблема са буком биће само део онога што је потребно. Путничком авиону ће такође требати потпуно нови мотор, развијен с обзиром на економичност у потрошњи горива. Русија има моторе који могу довести авион до суперсоничних брзина, али сви они долазе из војске и чудовишта су у потрошњи керозина. Сипало верује да би надзвучни путнички авион могао бити комерцијално успешан ако би било дупло брже време путовања, са ценом карте за око 20 процената вишом од данашње пословне класе.

„Надамо се да ће рад на мотору бити паралелан нашем раду на демонстратору“, додао је Сипало.

"Обично је потребно пет до седам година да се направи мотор, тако да ако посао почне сада, то може бити завршено негде 2025. или 2026. године."


Извор: Восток / РТ


Кључне речи:

Коментари (0) Додај коментар

Остале вести из рубрике

„Свака заражена особа зарази још троје, а они шире болест даље. Тај ланац мора бити заустављен.“

2020-04-06 06:00:30

Мере које је Русија до сада усвојила спречавају експлозиван раст оболелих од вируса корона у земљи, изјавила је директор Федералне службе за фитосанитарни надзор и контролу...

Био-математичари из Санкт Петербурга дали основу за вакцину против корона вируса

2020-04-03 20:23:40

Научници из цијелог свијета изучавају разне варијанте корона вируса и до сада их је дешифровано више хиљада генома. Дмитриј Антипов и Михаил Рајко, експерти са Санктепербуршког државном универзитета сва своја ранија истраживања су појавом корона вируса обуставили и посветили се изучавању структуре САРС-КоВ-2. Требало им је 2 дана да установе првобитну структуру генома вируса

Руски научници спремни да за 30 дана развију лек за коронавирус

2020-04-02 08:59:24

Научници руског Института за хемијску биологију и фундаменталну медицину спремни су да за 30 дана развију лек за коронавирус заснован на крви пацијената који су се опоравили...

Kинески научници изоловали антитела која су ефикасна у спречавању продирања коронавируса у ћелије

2020-04-02 08:43:48

Тим кинеских научника изоловао је неколико антитела за које тврди да су „изузетно ефикасни“ у спречавању продирања коронавируса у ћелије. Ова сазнања могла би да буду употребљена за...

Руски научници развили нови тест високе прецизности за дијагнозу коронавируса

2020-03-31 11:24:30

Научници Централног истраживачког института за епидемиологију Савезне службе за фитосанитарни надзор Русије (Роспотребнадзор) развили су нови тест високе прецизности за дијагнозу вируса корона који не даје...

У Русији направљена три препарата за борбу против коронавируса

2020-03-30 08:51:12

У Русији су, уз учешће специјалиста Руске академије наука, развиjена три препарата која би се потенцијално могли користити за лечење болести Covid-19 изазване новим коронавирусом, изјавио...

РТ: Русија представила третман лечења коронавируса заснован на постојећем леку против маларије

2020-03-29 08:31:51

Руски стручњаци су саопштили да су смислили ефикасан начин лечења Covid-19 коришћењем лека против маларије. Ова врста лекова је данас широко истражена широм света као могући...

РТ: Русија тестира више прототипа Covid-19 вакцинa

2020-03-20 07:17:10

Руски Истраживачки центар за вирологију и биотехнологију, познат као Институт "Вектор", тестира више различитих прототипа вакцине против Covid-19 у трци за проналажење лека за вирус који...

Др Даница Грујичић: Понашајте се одговорно и неће бити никаквих проблема

2020-03-17 08:09:30

Саопштење професора др Данице Грујичић, начелника Оделења за неуроонкологију Клиничког центра Србије о коронавирусу

Руски научници патентирали пренос енергије из космоса на Земљу

2020-03-11 08:05:24

Московски радио-технички институт Руске академије наука регистровао је патент за систем преноса енергије са соларне орбиталне електране до Земље, наводи се на интернет страници Државне службе за...

rt nauka

Будите у току са новим дешавањима, пријавите се на нашу листу новости: