У свом дугом професионалном веку класик совјетске фотографије Всеволод Тарасевич сведочио је о свим аспектима совјетског живота, страхотама рата, радостима мирнодопског живота, новим занимањима, деци, великим градилиштима и још много тога. пише Russia beyond.
Всеволод Тарасевич на снимању
Непознати аутор/МАММ/МДФВсеволод Тарасевич на снимању
Олег Макаров/МАММ/МДФГотово да је незамислив сегмент совјетског живота који је остао незабележен у стваралаштву Всеволода Тарасевича (1919—1998). Снимао је најразличитије делове земље и био опчињен лицима обичних људи, од рудара до колхозника. Фотографије су пре свега одражавале оно што је совјетска пропаганда желела да види у новинама и ништа мање сведочиле о стварном животу.
Када је имао једва двадесет година као дописник новинске агенција Тасс нашао се на првој борбеној линији у Другом светском рату. Сликао је ровове и борбе на фронту са поражавајуће речитим емоцијама. Међу најпознатијима из тог времена налазе се фотографије Лењинграда под блокадом, направљене како је и сам говорио старинском „лајком“. Иако због цензуре истинске страхоте рата и блокаде нису објављиване, он ипак није пропуштао да забележи оно што се у граду стварно догађало. Тарасевич је био један од првих који је снимио царске палате надомак Лењинграда које су Немци порушили.
Војници на Лењинградском фронту у рововима уочи офанзиве, 1. септембар 1941. године
Всеволод Тарасевич/SputnikДевојка пакује делове пројектила у лењинградској фабрици, 1942. године
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФПрипадници дивизије пуковника Шчеглова у борби на ободу Гатчине, Лењинградска област, јануар 1944. године
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФСтановници Лењинграда под блокадом чисте Литејни проспект од снега, 1942. године
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФСтановници Лењинграда под блокадом узимају воду из оштећеног водовода у залеђеној улици, јануар 1942. године
Vsevolod Tarasevich (CC-BY-SA 3.0)„Рат је стигао у Лењинград“. Погођена улица Достојевског, 1941. године
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ„Пут живота“. Запрега са житом на Ладошкој рути. Лењинградска област, децембар, 1941. године.
Всеволод Тарасевич/РГАКФД
Фотографије снимљене после рата представљале су контраст радовима насталим у рату. Осмеси, весели пионири, свакодневне радости мирнодопског живота.
Порођај, 1950-те
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФПионир бубњар, 1950-те
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФНа клизању, 1950-те
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФПрвомајска парада на Црвеном тргу, 1954. година
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФКомсомолка скијашица
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФДечији писац Корнеј Чуковски са малим читаоцима, 1957. године
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Пратећи приоритете совјетске власти, Тарасевич је много путовао по земљи, снимајући људе најразличитијих занимања, колхознике, рударе, градитеље. Посебну репортажу посветио је геолозима, једном од најмодернијих и најпрестижнијих послератних занимања у СССР-у.
Колхозница Жења Александрова током жетве
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Варилац Молдован на градилишту Каховске хидроелектране
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФКомбајнерка, 1957. година
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФПросецање стазе на Алтају, крајем 1950-их, почетком1960-их
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФЖена геолог
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФЖена у аутомобилу за кретање по свим врстама терена
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФПостављање Свесавезне индустријске изложбе у Москви, 1950-те
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФГрадња Каховске хидроелектране
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Шездесетих година Тарасевич је активно снимао рад инжењера и пројектантских бироа, фотографисао на универзитетима и у лабораторијама.
Институт за високомолекуларна једињења Академије наука СССР-а
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Постављање коморе са мехурићима „Мирабел“ у Институту за физику високих енергија у Протвину, Московска област, 1970-те
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
У кабинету за хемију
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Из серије „Дуел”: физичар Всеволод Балашов
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Колико је широк дијапазон креативног и професионалног интересовања Тарасевича најбоље говори поглед на његове рекламне фотографије.
Дечија роба
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФРевија модела женске одеће
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Ревија модела женске одеће у Лењинграду, 1960-те
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Тарасевич је добио епитет главног романтика совјетске послератне фотографије. Захваљујући игри светлости и сенки, неочекиваним угловима и композицији, ствара се утисак присутности.
Совјетски кафе
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФПионирски одред
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Туристи у старом граду Владимир, 200 километара од Москве
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Чекаоница на аеродрому Внуково
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Скупљање летине
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
У свињцу
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Пешаци
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Невски проспект у Лењинграду
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
„Пријатељство народа”. Студенти у Москви
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Познати фотограф закачио је и перестројку и распад СССР-а. И мада је у његов објектив доспела потпуно другачија земља, његово интересовање ишло је поново од компликоване технике до призора из градског живота.
Кировска фабрика, 1986. година
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФ
Младенци, 1995. година
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФНа станици, 1995. година
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФЛетња башта, 1995. година
Всеволод Тарасевич/МАММ/МДФАлександра Гутева, Russia beyond
У посебном фонду музеја на Црвеном тргу чувају се уникатне драгоцености царске породице и руског племства, дела најбољих јувелира свог времена.
23. фебруара, на Дан бранилаца отаџбине, заслужено су прослављени они који штите границе историје од ширења крила присталица рехабилитације фашизма, подржани од појединих снага на Западу. И опет, као у годинама Другог светског рата, у борби против „смеђе куге“ испоставило се да су наши геополитички савезници, Срби, раме уз раме са народима Русије. Ових дана је широј јавности представљен филм „Дара из Јасеновца“, редитеља Предрага Антонијевића, који је успех постигао на америчкој благајни, али је из политичких разлога искључен из даљег такмичења за Оскара.
У историји совјетске фотографије било је много мајстора са ауторском визијом, али је у многим фотографијама провејавала линија партије и неопходност пропаганде, тј. намештено срећна лица,...
Поводом Дана државности Републике Србије и 45 година крагујевачког Меморијалног музеја "21. октобар", у тој установи културе вечерас је отворена изложба "Ратна слика Србије у Другом...
У Шабачкој гимназији отворен је кабинет за руски језик, чије је опремање и адаптацију подржала компанија НИС, у оквиру програма“Енергија знања“. Нова учионица је у потпуности...
Интервју са писцом Александром Конторивичем и једанаестогодишњом Фаином Савенковом, најмлађим чланом Савеза писаца Луганске Народне Републике
Четрнаести Међународни филмски и музички фестивал Кустендорф завршен је доделом награда најбољим филмовима такмичарског програма. Чланови жирија Мики Манојловић, Аличе Рорвахер, Бруно Таријер и Мишел Аматје, одлучили...
Такмичарски програм другог фестивалског дана чинили су филмови: „Доме, слатки доме“, редитељке Агате Пушч из Пољске, „Велика достигнућа“, редитеља Николе Вучинића из Црне Горе, „Такнуто-макнуто“, Вере...
Четрнаести Међународни филмски и музички фестивал Кустендорф почео је вечерас на веб адреси kustendorf.online и трајаће до 25. јануара 2021. године. Уз кратко подсећање на претходне фестивале,...